Beslutningsprotokoller 2024
-
Beder Menighedsrådsmøde
13. maj 2024, kl. 18.15Fremmødte: Kristen Dybdal, Lars Romby, Ib Hauge Mathiassen, Hardy Jensen, Helga Voigt, Jens Martin Elsborg, Knud Jespersen, Lisbeth Gråkjær (Medarbejderrepræsentant)
Afbud: Benedicte Præstholm, Ditte Bruun Laursen, Helene Holbeck Kannegaard
Referent: Knud Jespersen1. Godkendelse af dagsorden
Rådet besluttede at fremrykke punkt 5. Dagsorden blev herefter godkendt.2. Kvartalsrapporten for 1. kvartal 2024
Kassereren fremlagde kvartalsrapporten og menighedsrådet tog rapporten til efterretning.3. Udkast til foreløbigt budget for 2025
Kassereren fremlagde udkastet til drøftelse i rådet, som gav sit input til budget-udkastet.4. Godkendelse af plan for kirkelige handlinger i Beder under Malling Kirkes lukning
Formanden forelagde rådet planen og menighedsrådet godkendte planen. Planen betyder, at Malling-kirkegængere henvises til højmesserne i Beder Kirke fra den 12. august 2024 indtil maj måned 2025, hvor renoveringen af Malling Kirke forventes afsluttet. Endvidere besluttede Beder Menighedsråd, at den fælles søndags-højmesse i Beder Kirke fra og med den 18. august 2024 og indtil Malling Kirke genåbnes ligger kl. 10.00.5. Godkendelse af projektudkast for kvaderstenen
Menighedsrådet godkendte projektudkastet og bemyndigede projektgruppen til at arbejde videre med projektet. Sideløbende søges fond om støtte til projektet.6. Status før orienteringsmødet
Formanden for valgbestyrelsen orienterede.7. Orientering fra menighedsrådets udvalg og enkeltmandsposter
Rådets udvalg og enkeltmandsposter orienterede kort.8. Eventuelt
Intet at bemærke.9. Beslutningsprotokol, gennemgang og godkendelse
Beslutningsprotokollen blev godkendt. -
Beder Menighedsrådsmøde
19. juni 2024, kl. 18.15Fremmødte: Kristen Dybdal, Lars Romby, Ib Hauge Mathiassen, Hardy Jensen, Helga Voigt, Helene Holbeck Kannegaard, Jens Martin Elsborg, Knud Jespersen, Benedicte Præstholm, Winni Kilsgaard (Medarbejderrepræsentant)
Afbud: Ditte Bruun Laursen
Referent: Knud Jespersen
1. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden blev godkendt.2. Godkendelse af budgetbidrag 2025
Kassereren gennemgik det foreløbige budget 2025 samt budgetforudsætnnger. Menighedsrådet godkendte budgetbidrag 2025 19.06.2024 kl. 19.10.3. Revision af menighedsrådets konstituering
Revisionen af menighedsrådets konstituering blev registreret.4. Evaluering af orienteringsmødet
Orienteringsmødet om det kommende menighedsrådsvalg blev afholdt den 14. maj 2024 med 24 deltagere. Rådet drøftede mødets udkomme og de mange, gode bidrag, der var kommet fra mødets deltagere.5. Orientering og drøftelser, menighedsrådets udvalg og enkeltmandsposter
Rådets udvalg og enkeltmandsposter orienterede kort.6. Eventuelt
Intet at bemærke.7. Beslutningsprotokol, gennemgang og godkendelse
Beslutningsprotokollen blev godkendt.
-
Beder Menighedsrådsmøde
15. august 2024, kl. 18.15Fremmødte: Kristen Dybdal, Ib Hauge Mathiassen, Helga Voigt, Helene Holbeck Kannegaard, Jens Martin Elsborg, Knud Jespersen, Benedicte Præstholm, Ditte Bruun Laursen, Winni Kilsgaard (Medarbejderrepræsentant)
Afbud: Lars Romby, Hardy Jensen
Referent: Knud Jespersen
1. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden blev godkendt.2. Kvartalsrapporten for 2. kvartal 2024
Formanden gennemgik i kvartalsrapporten 2. kvartal 2024.3. Status for projekt flytning af kvadersten
Formanden gav denne status. Vi afventer en vurdering fra Nationalmuseet via Aarhus Stift. Denne foreligger formentlig i løbet af et par måneder. Menighedsrådet godkendte processen, som beskrevet af formanden. Vi afventer endelig godkendelse af projektet.4. Forberedelse af valget den 17. september
Menighedsrådsvalget den 17. september 2024 er annonceret på alle relevante medier lokalt og ugen før annonceres det igen i Aarhus Syd-ugeavisen.5. Orientering og drøftelser, menighedsrådets udvalg og enkeltmandsposter
Rådets udvalg og enkeltmandsposter orienterede kort.6. Eventuelt
Rådet besluttede at aflyse det planlagte rådsmøde den 11. september.7. Beslutningsprotokol, gennemgang og godkendelse
Beslutningsprotokollen blev godkendt. -
Beder Menighedsrådsmøde
9. oktober 2024, kl. 18.15Fremmødte: Ditte Bruun Laursen, Hanne Østergaard Sørensen, Hardy Jensen, Helene Holbeck Kannegaard, Helga Voigt, Jens Martin Elsborg, Kristen Dybdal, Lars Romby
Afbud: Benedicte Præstholm, Ib Hauge Mathiassen, Knud Jespersen, Medarbejderrepræsentant
Referent: Kristen Dybdal
1. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden blev godkendt.2. Behandling af revisionsprotokollat
Revisionsprotokollen og revisionspåtegning blev godkendt og underskrevet.3. Ansættelse af kirketjenerassistent - lukket møde
Rådet besluttede, at Marianne Bisgaard ansættes i en tidsbegrænset stilling som kirketjener i perioden fra 1. november 2024 til udgangen af februar 2025.4. Godkendelse af budget 2025
Budget 2025 blev gennemgået og godkendt.
Beder Sogns Menighedsråd, cvr. nr. 13556318, afleveret den 09.10.2024 kl. 20.37.5. Godkendelse a fase 2 i udviklingen af kirkegården
Ansøgning om efterbevilling til færdiggørelse af fase 1 i kirkegårdens strategiplan blev godkendt.6. Klokkeringning ved Beder Kirke
Rådet besluttede at morgenringning skal finde sted kl. 8 året rundt.
Aftenringning fortsætter uforandret.7. Orientering og drøftelser
Rådets udvalg og enkeltmandsposter orienterede.8. Evt.
Intet at bemærke.9. Beslutningsprotokol, gennemgang og godkendelse
Beslutningsprotokollen blev godkendt.
-
Beder Menighedsrådsmøde
13. november 2024, kl. 18.30Fremmødte: Kristen Dybdal, Lars Romby, Helene Holbeck Kannegaard, Helga Voigt, Jens Martin Elsborg, Hardy Jensen, Ib Hauge Mathiassen, Knud Jespersen, Ditte Bruun Laursen, Benedicte Præstholm, Lisbeth Gråkjær (medarbejderrepr.)
Afbud: Ingen
Referent: Knud Jespersen
Tilhørere: Amanda Frøik, Johannes Michelsen, Hanne Østergaard Sørensen, Irene Søballe Pedersen
1. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden blev godkendt.2. Behandling af kvartalsrapport
Kassereren præsenterede kvartalsrapporten 3. kvartal 2024. Menighedsrådet tog gennemgangen til efterretning.3. Ansættelse af kirketjener
Kontaktpersonen gav status på kirketjener-behovet. Rådet besluttede, at der opslås en fast kirketjener-stilling på 25 timer ugentligt. Derudover tildeles yderligere 5 timer ugentlig indtil udgangen af 2026. For forslaget stemte 8, Lars Romby stemte imod, Ditte Bruun Laursen undlod at stemme.4. Orientering og drøftelser, menighedsrådets udvalg og enkeltmandsposter
Dette punkt blev udsat til det ordinære rådsmøde i januar.5. Eventuelt
Der indkaldes til ekstraordinært menighedsrådsmøde den 21. novmeber kl. 16.00. Dagsorden: Godkendelse af stillingsopslag og nedsættelse af ansættelsesudvalgt.6. Beslutningsprotokol, gennemgang og godkendelse
Beslutningsprotokollen blev godkendt. -
Beder Menighedsrådsmøde - konstituerende møde
13. november 2024, kl. 20.00Fremmødte: Kristen Dybdal, Lars Romby, Helene Holbeck Kannegaard, Helga Voigt, Jens Martin Elsborg, Hardy Jensen, Ib Hauge Mathiassen, Knud Jespersen, Ditte Bruun Laursen, Benedicte Præstholm, Winni Kilsgaard (medarbejderrepr.)
Afbud: Ingen
Referent: Knud Jespersen
Tilhørere: Amanda Frøik, Johannes Michelsen, Hanne Østergaard Sørensen, Irene Søballe Pedersen
1. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden blev godkendt.2. Afgørelse af spørgsmål om kandidaternes valgbarhed
Alle kandidater blev konstateret valgbare.3. Underskrift af erklæring (menighedsrådsløftet)
Alle valgtes underskrevne erklæring fra tidligere forelå.4. Valg af formand
Kristen Dybdal blev valgt.5. Valg af næstformand
Lars Romby blev valgt.6. Valg af kirkeværge
Ib Hauge Matthiassen blev valgt.7. Valg af kasserer
Hardy Jensen blev valgt.8. Valg af sekretær
Knud Jespersen blev valgt.9. Valg af kontaktperson
Lars Romby blev valgt.10. Valg af bygningskyndig
Niels-Jørgen Ingemann Sørensen blev valgt.11. Valg af underskriftsberettiget
Hardy Jensen og Kristen Dybdal blev valgt.12. Valg af kirke- og kirkegårdsudvalg
Helga Voigt, Helene Holbeck Kannegaard og Jens Martin Elsborg blev valgt.13. Valg af valgbestyrelse og formand for denne
Lars Romby (formand), Kristen Dybdal og Knud Jespersen blev valgt.14. Fastsættelse af honorar for formand, kasserer, kirkeværge og kontaktperson
Rådet indstiller til Søndre Provsti, at nedenstående honorartabel fortsætter uændret:
Formandens årlige honorar: 19.500,- kr.
Kirkeværgens årlige honorar: 8.885,- kr.
Kassererens årlige honorar: 10.000,- kr.
Kontaktpersonens årlige honorar: 13.150,- kr.15. Mødeplan for det kommende år
Formandens forslag til rådets mødeplan 2025 besluttes på rådsmødet den 9. januar 2025.16. Eventuelt
Intet at bemærke.17. Beslutningsprotokol, gennemgang og godkendelse
Beslutningsprotokol blev godkendt.
-
Beder Menighedsrådsmøde - ekstraordinært møde
21. november 2024, kl. 16.00 – 17.00Fremmødte: Kristen Dybdal, Lars Romby, Jens Martin Elsborg, Hardy Jensen, Ib Hauge Mathiassen, Knud Jespersen
Afbud: Helene Holbeck Kannegaard, Ditte Bruun Laursen, Benedicte Præstholm, Helga Voigt
Referent: Knud Jespersen
1. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden blev godkendt.2. Godkendelse af stillingsopslag
Kontaktpersonen gennemgik stillingsopslaget. Opslaget blev efter mindre justeringer godkendt af menighedsrådet.3. Godkendelse af ansættelsesudvalg
Kontaktpersonens forslag til ansættelsesudvalg blev godkendt af rådet.4. Revision af honorar for formand, kasserer, kirkeværge og kontaktperson
Honoraret for de nævnte enkeltmandsposter udregnes i henhold til den til enhver tid gældende taksttabel, som besluttes af budgetudvalget for provstierne i Aarhus Kommune.5. Eventuelt
Intet at bemærke.6. Beslutningsprotokol, gennemgang og godkendelse
Beslutningsprotokollen blev godkendt.