Beslutningsprotokol, d. 13. november 2024

Beder Menighedsrådsmøde
13. november 2024, kl. 18.30

Fremmødte: Kristen Dybdal, Lars Romby, Helene Holbeck Kannegaard, Helga Voigt, Jens Martin Elsborg, Hardy Jensen, Ib Hauge Mathiassen, Knud Jespersen, Ditte Bruun Laursen, Benedicte Præstholm, Lisbeth Gråkjær (medarbejderrepr.)
Afbud: Ingen
Referent: Knud Jespersen
Tilhørere: Amanda Frøik, Johannes Michelsen, Hanne Østergaard Sørensen, Irene Søballe Pedersen

1. Godkendelse af dagsorden
Dagsorden blev godkendt.

2. Behandling af kvartalsrapport
Kassereren præsenterede kvartalsrapporten 3. kvartal 2024. Menighedsrådet tog gennemgangen til efterretning.

3. Ansættelse af kirketjener
Kontaktpersonen gav status på kirketjener-behovet. Rådet besluttede, at der opslås en fast kirketjener-stilling på 25 timer ugentligt. Derudover tildeles yderligere 5 timer ugentlig indtil udgangen af 2026. For forslaget stemte 8, Lars Romby stemte imod, Ditte Bruun Laursen undlod at stemme.

4. Orientering og drøftelser, menighedsrådets udvalg og enkeltmandsposter
Dette punkt blev udsat til det ordinære rådsmøde i januar.

5. Eventuelt
Der indkaldes til ekstraordinært menighedsrådsmøde den 21. novmeber kl. 16.00. Dagsorden: Godkendelse af stillingsopslag og nedsættelse af ansættelsesudvalgt.

6. Beslutningsprotokol, gennemgang og godkendelse
Beslutningsprotokollen blev godkendt.