Beslutningsprotokol, d. 18. september 2025

Beder Menighedsrådsmøde, 
Torsdag d. 18. september 2025, kl. 18.15

Fremmødte: Kristen Dybdal, Lars Romby, Hardy Jensen, Ib Hauge Mathiassen, Jens Martin Elsborg, Knud Jespersen, Hanne Munk, Amanda Frøik Daugaard (stedfortræder for Helene Holbeck Kannegaard), Lisbeth Graakjær (medarbejderrepræsentant)
Afbud: Helene Holbeck Kannegaard, Benedicte Præstholm
Referent: Knud Jespersen

1. Godkendelse af dagsorden
Der blev indført et punkt 2a) vedrørende personaleforhold og dagsorden blev herefter godkendt.

2. Godkendelse af revisionsprotokollen for 2024
Kassereren gennemgik revisionsprotokollen. Menighedsrådet godkendte revisionsprotokollen for 2024.

2a. Lukket møde.

3. Orientering om renovering af præsteboligen

Formanden for præste- og sognegårdsudvalget orienterede. Rådet nedsatte et byggeudvalg bestående af formanden for præste- og sognegårdsudvalget, kassereren og formanden for menighedsrådet. Byggeudvalget sikrer, at uønsket beplantning tæt på præstegårds-bygningen fjernes snarest, således at renoveringen af præstegården ikke forsinkes.

4. Orientering om planerne for ansættelse af ny sognepræst i Beder
Formanden orienterede og gav en status på processen. 

5. Indledende behandling af budgettet for 2026

Menighedsrådet drøftede det budgetforslag, som kassereren havde fremlagt.

6. Orientering om flytning af romansk billedkvader

Kirkeværgen orienterede. Billedkvaderen forventes at blive taget ud og erstattet af fylde – dette helst inden vinteren. Kvaderstenen bliver sendt til konservator.

7. Evaluering af menighedsmødet

Rådet evaluerede det senest afholdte menighedsmøde. Forslag og kommentarer rejst på mødet blev taget til efterretning.

8. Orientering og drøftelser, menighedsrådets udvalg og enkeltmandsposter
Rådets udvalg og enkeltmandsposter orienterede kort.

9. Eventuelt
Intet at bemærke.

10. Beslutningsprotokol, gennemgang og godkendelse
Beslutningsprotokollen blev godkendt.